27 June 2009

LaPoRan SCKL 42km 2009



Event : Standard Chartered Kuala Lumpur Marathon 2009
When : 28/06/2009
Where : Dataran Kuala Lumpur
Time : 5:00 am (started)
Distance : 42.195 km (full marathon)
Timing : 04`42`44
Shoes : Adidas Ozweego 365
Ranking : 501 / 1930
Malaysian Ranking : 386
Participation : First time


ini crita dia.!! nk tido pon sangkut2.. hati x tenang.. berdebar jerr..menanti saat kol 5 pg.. bukan snng nk d tggu.. smpai je kat dataran kuala lumpur wa mcm biasa.. jlan2 ambik angin pg kat sane.. tut tut da kol 4 pg.. bersiap-siap ke starting line.. buang ape yg patut.. bawk ape yg patut..!! haahahah phm2 la yer.. warm up sket2.. kasi panas.. tpt jam 5 pg.. KL marathon bermula.. aku yg x sedar diri.. berdesup mcm event 10k.. bak kate en Rozmi.. laju sngt nie.. nasib baek kene tegur awal2..!! klau x.. entah laaa naek bas kot.. ahahaahah..

ari punya lari.. dlm 40 minit mmg steady.. lepas telan jer powerbar gel untk cover 10km seterusnya.. prot aku tetiba senak.. angin dlm bdn x menerima gel tue untk d proses.. alamakk prot aku sakit... sangkut2 aku d buat nya.. dlm pale aku.. jarak jauh lg nie.. mampos aku nk ngadap 42km...!! errmmmm setiap water station aku telan air 100plus n air kosng... nasib baek ade pisng.. terpaksa telan.. mmg bnyak angin kuar dr prot..! sendawa sepanjng jalan. n cari toilet bergerak.. lg sekali aku buang..!! ermmm tension...!!

troz kan perjalanan.. dlm 21km pertama mental da kacau..!! tmpoh nk ke 42km mmg 1 azab bg aku... sakit prot + cram + kepala da berdegung.! 1 dugaan..!! tekan je sket.. urat menegang.. umaihhhh sakit gile..!! tahan2... dgn laluan berbukit.. lg laa menmbah kacau dlm kepala aku... jrak jauh lg.. dgn km 38 air lak xde.. lg laa cabar kesakitan aku... bnyak berjaln dr lari.. letih mmg xde.. tp cram.. yg halang aku nk troz menekan..!! lari2 anak pon x bley lama..!! smpai ler ke garisan penamat.. lega tp muke x bleh blah.. cram lak kat peha.. betol2 kat finishing line.. adooiiiii.. nie sakit.. wa x leh nk ckp lg..!! p jmpe paramedic troz.. kasi ais...!!! lama ler jge kt khemah tue..!! fisioterapi..!! first time kene fisioterapi.. haha syok jge.. tima kaseh untk cik n encik paramedic..!!

walaupon mase aku agak trok..!! smgt nk join lg mmg ade.. nk repair ape yg patut utk next event marathon..!! target 3jam 30minit.. BARU KU TAHU 42KM TUE APA BENDA..!!! kesakitan. beb..!! ahahahahah

selesai sudah SCKL 42km 2009..!!! title mr gladiator jalanan.. dlm tertera profile aku.. hahaaha

note: ermm pd penganjur.. harap2 dpt memperbaiki mutu event SCKL utk akan dtng.. air tue kalau boleh jgn putus..!! runners full marathon smua manusia..!! bukn robot..!! ermmm mmm

3 comments:

adek dush said...

congrats bro...hati ko mmg kuat bro!...kalau aku kompom da tahan taxi balik umah...

zulhassan said...

tahniah bro memang handal lari bawah 5 jam. Lain kali kita seksa diri lagi K.

KR said...

tahniah bro..dah jadi marathoner da skang..huhu

bile la aku nk join ni...

Berita FIFA.COM