24 November 2009

42.195km Buat Kali Kedua.. Fuhhhhh

Kalau nak di ikutkan.. aku bukan nya pelari yang berdaftar untuk event kali nie (PBIM2009). Sebelum tepat jam 2.30 pagi.. aku ingatkan nak berlari sejauh 21km secara haram bersama-sama Mr Kamarul dan nak ambik gambar-gambar menarik jer sepanjang laluan evetn PBIM tue.. tapi semasa aku tengah dok usha-usha member.. ternampak ler Mr Hamidon Mat Aris... di sini bermula segala-galanya... dia yang telah memberi tawaran terbaik untuk aku kali nie.. apa dia.. jeng jeng jeng.. member beliau iaitu Hamidon Bin Sabino telah berdaftar bagi acara Men Open 42.195km PBIM2009.. malangnya beliau tidak dapat hadir ke event tersebut.. maybe ada masalah yang tidak dapat di elakkan.. so aku dengan rela hati.. menyahut cabaran Marathon kali ke-2 dalam tempoh 6 bulan... atas dasar mengantikan tempat Hamidon Bin Sabino..
-
Dengan semangat dan kekerasan hati yang aku ada.. gagah kan kaki untuk menyertai FULL MARATHON tanpa membuat persediaan awal... latihan memang xda.. hahahaha... main gilo.. geng shah alam runners daa beri amaran keras kat aku.. supaya jangan gasak kaki untuk join 42.195km.. lagipon masa tue.. ankle dan lutut dalam proses pemulihan selepas terasa pedih pada event NB12km 2009 yang lalu.. so amaran tersebut aku tak peduli.. aku cakap.. kita kene uji mitos.. tanpa latihan 42.195km aku bley jua sampai ke garisan penamat.. dalam hati TIADA YANG MUSTAHIL... aku mampu buat.. sakit ke.. pengsan ker.. aku nak juga gasak badan... hati mau kuat...heheheeheh... rasa risau ada ler juga.. dah la makan burger Big Mac Mc'd jer pada malam tue... perhhhh sodap beb..
-
Setelah keputusan di buat.. aku tetap jua mencoba 42.195km.. saat 2.30 pagi di tunggu ... dalam otak aku.. boleh ke aku buat nie.. ahahaah... risau beb.. seram sejuk pon ada.. masa permulaan aku memang slow n rilek jer.. ada yang speed macam 200 meter.. huhuh.. tekan turbo awal...huhh.. hebat-hebat...aku just ikot pace Mr Zulazlan.. tidak lama kemudian.. Mr Zulazlan meminta aku berlari dahulu kerana ada hal yang x bley d elakkan... apa dia.. aku xkan bagi tau... heheehe.. biar pecah di perut.. jangan pecah di mulut... so aku terus tenang belari.. dan tidak lama kemudian Mr Kenny dari pacemaker pintas aku.. kali nie.. aku cuba ikot pace dia.. setiba di permulaan jambatan.. aku da mula terpasang turbo sikit.. hehee..
-
Lari dan terus berlari.. pada awal dan di pertengahan jambatan Pulau Pinang aku masih lagi mampu membuka langkah... yeh yeh yeh.. syok jer rasa.. dengan keadaan yang agak berangin terasa juga berat sikit.. setiba nya d pertengahan jambatan semasa menghala kembali ke pulau... hehehe.. masa tu.. mental aku da mula slow down.. kaki da x bley blah.. sakit dan melecet..hanya mampu daki separuh bukit.. lebih tu aku berjalan sehingga laa ke pulau dan berlari-lari anak sahaja, x bley nk tolak lagi.. yang ada mental dan semangat ... nasib baik ada teman.. Mr Hailmi dan Mr Zaki.. depa berdua memang sahabat seperjuangan dalam menghabiskan siri PBIM2009 bersama-sama aku... punya la seksa aku kali nie.. kaki da abis rosak.. untuk menghabiskan 10km terakhir memang azab.. tapi pengalaman xkan di lupakan.. tu yang penting.. ingtkan nak cuba pecahkan timing KL Marathon lepas.. tapi kementalan yang melampau aku x mampu buat... hanya menanti ke garisan penamat sahaja.. akhir sekali.. smpai jua ke garisan penamat.. Aku dan Mr Hailmi dan Mr Zaki.. bersama-sama melintasi garisan penamat PBIM2009 sebagai seorang PELARI 42.195km.. Yaaaahhhooooooo SUKSESSSSSS... tanpa latihan aku mampu buat sejauh 42.195km.. terharu beb.. medal pon cantik... Tima Kasih berbanyak pada EN HAMIDON MAT ARIS kerana memberi keizinan memakai BIB EN HAMIDON SABINO kepada aku... sehari selepas tue.. korang semua faham-faham ler rasa selepas sehari marathon.. erkkk semua terasa sengal tambahan siap bengkak lagi.. apa-apa pon.. BERJAYA...!!
-
Akhir kata... tiada yang mustahil

4 comments:

Nukilan ida said...

baguih! baguih! 42 ++ km jauh tu! tak larat is untuk menghadapi yang selepas tu..huhu....camner leh melecet yerk kalu pakai kasut n stokin skali pun leh melecet??

Mata Gangsa said...

owh... bila kaki da berpeluh.. stokin pon da x mampu serap air.. tu yang melecet.. lgpon saya berpeluh mmg mcm mandi..!! ehheehe

Zayani Zulkiffli said...

tahniah!! ^_^

Unknown said...

patut laaaa lu bengkak bro hahaha.. tapi xper bkn sebarang org leh buat mcm ko tu..syabas bro.hidup team runners shah alam....

Berita FIFA.COM