21 January 2009

SuKsEs.. TraiNiNg HarD Win EasY


GREAT ESTERN 30km 18.01.2009.........

Tepat jam 2230 pm pada 17.01.2009, malam seblom event bermula, aku daa x p.k apa apa lg. Smua barang2 keperluan event aku daa prepare dgn sebaik yg mungkin, dr latihn yang keras, dr a - z, mental, fitness, ketahanan, ubat-ubatan, pemakanan dan laen2 telah aku buat .Hanya mnnati jam 0415 am. Aku n mr shahrafi dok berkampung d rumh mr kamarul d sect.7 shah alam. Seblom tido, mcm biasa r tarok nombor peserta pd baju. Huuuu aku xda lak pin. Ermm mcm mana aku boleh terlupa dgn pin, nie gara2 Pacesetters terlepas pndang kot. Haahaa nk je aku call MR RUSTAM n then mintak die pin. Xpa perkara kecik, mr kamarul ade pin lebih so die bg aku, janji ada. Selepas smua nya setel, jiwa aku pon daa xda kacau, so aku pon lelapkan mata d atas sofa. Dgn tenang aku tros tido dan mennti saat 0415 am... Bile daa selalu join event, perasaan berdebar sudah xda lg, klau ada susah nk tido malam, mental kacau bahaya beb hahaha. Pastu aku pon tido..dgn mennti jam phne aku berbunyi.. risau gak kalau phne aku x mampu mengerakkan aku.. (jarang sekali berlaku) maklum laa aku jenis sensetive dgn bunyi.... (z_z) zzzzzzzzz

Tepat jam 0420 am.. dgn tetiba aku terjage. Hah.. great estern 30km.. Apa lg, p mandi siap2 ade laa dlm 1/2 jam.. Makan ape yg patut, jgn lupe makan adalh penting, lagi event2 yg beso-beso mcm nie.. Jagn sesekali bedal mkn berat pd waktu pagi2.. Klau tidak akan mendtang kan masalh pada sistem penghadaman anda.. Pisang 5 biji aku bedal.. ayo (air kosong) 2 cawan.. teloq separuh masak 2 biji mkn kat restorn Pelita sect.9 shah alam (5 mint jer beb) masa adalah berlian.. roti Gardenia 4 keping.. satapan aku seblom event bermula pd jam 0630 am.. Habis pelahap teloq aku n the geng tros ke Tasek Perdana Kuala Lumpur.. Jalan xda jam.. So tros jer memandu ke destinasi yg d tujui.... hahahaa P/S : tali pingang jgn lupe pakai..

Alhmdullah.. tiba gak ke tempat d tujui.. sampai2 xda lak parking.. apa boleh buat daa lmbat.. mr sharafi pon komplain.. laen kali klau ade event besar2 mcm nie kene dtng awal.. Aku setuju jer dngn ape yg die ckp.. Hahaha.. pastu die pon blah mencari parking kereta.. akhir nya dpt gak tmpat yg dekat.. hahhaa bagus laa tue.. xde r nk jlan jauh2.. Sementara mr sharafi park kete, aku n mr kamarul p ke kaunter pendataftaran utk tarok beg.. Pastu p ke toilettt.. mcm biasa buang apa yg patut.. Perhhh kene baris laa pulak.. Demi Great Estern aku tetap bersabor dgn `q` yg begitu panjng..

Flushhh d tarik.. Apa lg.. warm up laaa.. wat ape yg patut seblom memulakan larian sejauh 20km.. Huh setel dgn warming up aku pon p ke garisan permulaan.. Dub Dub Dub bunyi jntung aku berdebar.. Hanya menti saat 0630 am.. masa utk pelepasan peserta dalm 20km.. Huhhuhhuh hon pon berbunyi... makna nya sudah bermula GREAT ESTERN 20 km pd 18.01.2009.. Dgn penuh semangat dan 100% focus aku memulakn larian dgn sepantas yg mungkin.. Training Hard Win Easy kata2 yg aku pegang selama aku medekati dgn event long distance nih..... Lari punya lari.. Bukit aku daki.. Turn naek, naek turn bukit.. perhhh tension beb.. Tp dgn latihan yg aku buat aku dpt tawan smua bukit yag aku lalu.. Haha semangt tue jgn hilang.. klau hilang abis smua.. slepas bukit aku redah tiggal lg 2km terakhir.. Ermmm saat yg aku risaukan... pangkal peha aku daa mula terasa kejang.. Huhhhh klau kejang nie habis aku.. aku menahan sehingga ke bukit terakhir.. nasib baek xda tiggi.. So aku tros lari dgn pace aku yg agak slow sket..

Lari lari lari mrbrilliance2009 sudah pon memasuki perkarangan Taman Tasek Perdana Kuala Lumpur...yooooo ke garisan penamat laaa.. Semangt berlari ttp ada dlm mental aku.. walau aku dlam keadaan kekejangan otot.. aku tetap dgn kelajuan aku ke finishing line.. Laju Laju lg Laju aku lari.. huuuu kiri kanan penonton memberi semangat pd aku.. Trima kaseh pd you all...Syok beb.. xda orng belakang aku.. Heheheeh jgn lupe wat gaya untuk gambar aku dlm sijil nnti.. Finally aku melintasi garisan penamat dgn gaya tersendiri haahaa.. Yahoooo mission sudah pon sukses.. dlm tempoh bwah 1 jam 40 mint aku berlari sejauh 20km.. Letih aku lupa kan.. asalkan smpai ke garisan penamat..

Lupe lak.. terima kasih berbyak kepada smua photographer yg mengambil gambar semasa aku berlari.. smart beb depa ambik.. ok.. Tamat

I.M.P.O.S.S.I.B.L.E.I.S.N.O.T.H.I.N.G - M.R.B.R.I.L.L.I.A.N.C.E. 2.0.0.9

PHOTO BY JASON LEE

No comments:

Berita FIFA.COM