26 July 2009

Men Health n Shape Night Run 11.5km 2009




Event : Men Health n Shape Run 11.5 km Night Run 09
When : 25/07/2009
Where : Putrajaya
Time : 08.00 pm (started)
Group : Men Open (A1056)
Distance : 11.5KM
Timing : 00`51`45
Ranking : 35
Shoes : ADIDAS OZWEEGO 365
-
huuuuu... lega rasa nya bile event da selesai.. dengan latihan yang kurang... untuk acara kali nie mmg agak letih..! badan x seberapa fit.. baru lepas demam.. kahak pon ada lagi dalam tekak.. hati kacau..! mcm biasa. jam 7.30 pm.. da masok dalam kandang pelari.. punya la lama nk tggu pistol berbunyi.. warm up da laaa xde.. hahaha.. memang gila kali nie.. dalam hati ckp 11.5km jer.. x yah nak teruk2 warm up.. sekadar bernafas cukup r.. ekekeke... jnji ada team chearleader buat show.. ingtkan nak tegok tp ramai lak yg p usha dekat.. mana la nk nmpak dr kandang.. ermmm....
-
pooommm..!! pistol bersuara.. aku pon apa lg.. terus on turbo.. tp untuk kejar barisan depan... apa yg aku training aku apply bg event sependek nie.. lari punya lari.. nafas aku lak berterabur pada mula nya.. sbb kahak masih membiak d tekak aku.. huh leceh.. ludah2.. ermm pe ley buat.. penyakit da dtang.. terima je ler..!! dalam hati rasa nk stop jer.. tp mental daaa redy 100%.. aku terus kan jer henjut..! pastu ok la pulak.. lega rasa nya.. kembali normal.. walaupon cuaca malam event tue ok.. tp suhu mmg panas.. jalan raya pon panas.. so automatik bdn pon panas.. panas panas.. smua nya panas... hahahaahha nasib baek hati x panas..!
-
tiap kali water station.. aku p sapu dlm 2 cawan.. pastu aku mandi.. basah kan kepala.. perhh mmg terasa hot.. minum pon sikit jer. sbb x mo kembong dengan air.. basah anak tekak udah ler.. ingtkan nk folow uncle Alam Shah.. tp x mau.. tak boleh nk tolak lg.. ermm tension sbb x dpt ikot uncle sampai abis.. pe pe pon tq uncle. kasi pace utk saya... syokk oooo walaupon sekejap jer! uncle jmpa next event..! lepas jer di tinggal kn oleh uncle.. aku pon lari ler dgn pace aku.. nasib baek x ramai yg seiring dengan aku.. klau x.. mental aku jd ler kacau bilau... hahaha...
tengah syok2 lari... sekali lalu pulak kat area berbukit.. huuuhh.. rasa nak stop jer time tue.. da la x seberapa ok.. ermm aku memang anti bukit.. sbb bukit laa timing aku lari.. walaupon sesaat.. bg aku berharga ooo.. masa itu duit.. haha.. nasib baek bukit tue x tinggi kira bole ler makan..! dlm hati aku bukit pon bukit r. jnji lepas..! layan jer .. 1 jer bg aku time bukit. mmg aku x tengok depan.. aku usha bawah jer.. xde la mental sngt.. abis bukit.. aku lega sekali lg..
-
perjalanan d teruskan.. pace aku jap laju jap slow.. tiap kali nmpak brader jaga check point aku tanye jauh lagi ker.. tu tanda nya aku daa 70 peratus nk give up.. ermmm degar jer lg 3km aku pon semngt balik.. hehe da tak jauh lg.. mcm lari kat tasik shah alam jer... aku pon on turbo yg daa hmpir jahanam... tak lama tue. nmpak lak brader Rozmi.. aikkk pelik la pulak.. tak kan elit runner dok belakng aku kot.. punya laa berdesup die pegi.. ingtkan nk ikot.. tp tengok pd pace die mcm kene kejar dengan hantu jer.. laju.. tau tau da hilang depan mata.. salute pada En Rozmi.. walaupon lmbt.. beribu di sayur oleh nya.. termasuk aku sekali.. hahaahah
-
sampai jer last selekoh.. aku pon da redy dengan kelajuan 100 meter aku... hehee mcm biasa.. aku on turbo sekali lg.. kali nie mmg tekan abis.. aku tengok belakang .. xde sape ikot aku.. hahahaa.. kene sayur sape yg dok belakang aku.. kira no 36 tue.. hehehe berdesup aku tekan.. yang aku nmpak kiri kanan penuh dengan cahaya lens.. harap2 ada la gmbar aku tgh sprint ke garisan penamat.. sampai2. aku tak cukup nafas.. huuuuuuu sukses akhirnya... alhmdullah berjaya juga aku smpai.. dengan ranking ke 35..!! kepada rakan2 aku Shah Alam runners tahniah kerana dpt menghabis 11.5km.. walaupon medal terhad.. tp semangt smpai ke garisan penamat tue penting.. kita coba lg tahun depan..!! akhir kata.. tiada yang mustahil..ok.. TAMAT
-
MR BRILLIANCE 2009

2 comments:

Gerb said...

ye..semalam sungguh panas. Congratulation

chomelista homestay said...

11.5km "je" adoi,
tgk lists tu.. mmg fit gilers la nih :D

Chantek ah medal tu.. "dengki" :p

Berita FIFA.COM